22% meer winst door medewerkersbetrokkenheid!

Uit wereldwijd onderzoek van het onderzoeksbureau Gallup blijkt dat bedrijven met een hoge medewerkersbetrokkenheid betere bedrijfsresultaten behalen. Deze bedrijven scoorden namelijk 10% beter op het gebied van klantwaardering, 22% beter op winstgevendheid en 21% beter op productiviteit dan de bedrijven met lagere betrokkenheid.
Detailhandelsreus Best Buy heeft zelfs vastgesteld dat een toename van 0,1% van de betrokkenheid onder hun werknemers in een specifieke winkel jaarlijks meer dan 100.000 USD aan bedrijfsopbrengsten oplevert.

Een hoge medewerkersbetrokkenheid  blijkt verder een positieve invloed te hebben op het ziekteverzuim, het personeelsverloop, het aantal veiligheidsincidenten, de faalkosten en niet te vergeten de arbeidsvreugde. Het meest schokkende uit het onderzoek van Gallup is wel dat wereldwijd slechts 13% van de werknemers zich betrokken voelt bij hun werk. Voor Nederland is dit nog lager, slechts 9%!

Er valt dus letterlijk en figuurlijk nog veel winst te behalen met medewerkersbetrokkenheid. Dit issue is niet meer alleen een teken van sociaal ondernemerschap. Het is een voorwaarde geworden om concurrerend te zijn in de markt, om talent te kunnen aantrekken en behouden én om bestaansrecht te blijven houden.

Nu is de vraag: “Hoe kun je medewerkersbetrokkenheid organiseren en realiseren?” Op deze website kun je hier meer over lezen. De juiste invulling hiervan is echter altijd maatwerk en het afhankelijk van je markt, je ambities en de kwaliteiten in je team.

Het goede nieuws is dat er dus nog volop kansen liggen voor groei van je bedrijf. Je kunt er vandaag nog mee aan de slag! Ik help je er graag mee op weg.

Hans van Groesen

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *